From 2d847ba04d090940227fc7f5f8816af8303ace0f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "Michal, OK1WMR" <ok1wmr@gmail.com> Date: Mon, 10 May 2010 09:46:45 +0200 Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?P=C5=99id=C3=A1n=20=C4=8Dl=C3=A1nek=20II.=20Sub?= =?UTF-8?q?region=C3=A1l=202010?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit (Autoexportován z Joomly) --- articles/2010/ii-subregional-2010.md | 62 ++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 62 insertions(+) create mode 100644 articles/2010/ii-subregional-2010.md diff --git a/articles/2010/ii-subregional-2010.md b/articles/2010/ii-subregional-2010.md new file mode 100644 index 0000000..0b5a6fd --- /dev/null +++ b/articles/2010/ii-subregional-2010.md @@ -0,0 +1,62 @@ ++++ + +title = "II. Subregionál 2010" +perex_e = " +BohuĹľel se nám letos nevyhnuly, jak poruchy, tak ani vandalovĂ©. PrvnÄ› +zmĂnÄ›nĂ© nás jiĹľ druhĂ˝m rokem trápĂ a nenechajĂ nám udÄ›lat slušnĂ˝ +vĂ˝sledek. Ti druzĂ nám zase pokáceli patnácti metrovĂ˝ trojĂşhelnĂkovĂ˝ +stožár z RDM-12, kdyĹľ ukradli všechna kotvĂcĂ lanka, napĂnáky a +karabiny. Náprava tĂ©to škody nás bude stát jednak dost penÄ›z a hodnÄ› +námahy s kotvenĂm základnĂho dĂlu stožáru tak, aby nešel jednoduše +shodit na zem. Michal OK1WMR, kterĂ˝ stožár zakoupil a zajišťoval pro nÄ›j + kotvĂcĂ body vÄŤetnÄ› pĹ™ĂslušnĂ©ho materiálu tĂm byl hodnÄ› naštvanĂ˝, +protoĹľe ho stálo dost ÄŤasu a ĂşsilĂ, abychom zĂskali tento novĂ˝ opÄ›rnĂ˝ +bod pro KV i VKV antĂ©ny, a opÄ›t nic z poĹľadovanĂ©ho, jen novĂ© problĂ©my. +. +. +. +. + + + + +" +tags = ["ÄŚlánek"] ++++ + + +BohuĹľel se nám letos nevyhnuly, jak poruchy, tak ani vandalovĂ©. PrvnÄ› +zmĂnÄ›nĂ© nás jiĹľ druhĂ˝m rokem trápĂ a nenechajĂ nám udÄ›lat slušnĂ˝ +vĂ˝sledek. Ti druzĂ nám zase pokáceli patnácti metrovĂ˝ trojĂşhelnĂkovĂ˝ +stožár z RDM-12, kdyĹľ ukradli všechna kotvĂcĂ lanka, napĂnáky a +karabiny. Náprava tĂ©to škody nás bude stát jednak dost penÄ›z a hodnÄ› +námahy s kotvenĂm základnĂho dĂlu stožáru tak, aby nešel jednoduše +shodit na zem. Michal OK1WMR, kterĂ˝ stožár zakoupil a zajišťoval pro nÄ›j + kotvĂcĂ body vÄŤetnÄ› pĹ™ĂslušnĂ©ho materiálu tĂm byl hodnÄ› naštvanĂ˝, +protoĹľe ho stálo dost ÄŤasu a ĂşsilĂ, abychom zĂskali tento novĂ˝ opÄ›rnĂ˝ +bod pro KV i VKV antĂ©ny, a opÄ›t nic z poĹľadovanĂ©ho, jen novĂ© problĂ©my. +. +. +. +. + + + + + +.... + +Co se týče poruch , tak pĹ™i letošnĂm prvnĂm subregionálu nám opÄ›t havaroval 144 MHz PA s GU-43b, takĹľe jsem opÄ›t musel provĂ©st jeho rozborku a zjistit, co bylo pĹ™ĂÄŤinnou jeho selhánĂ. Nebylo to moc nároÄŤnĂ© hledánĂ, protoĹľe se jednalo o VN trafo, kterĂ© se na VN stranÄ› prorazilo. Nebylo divu, protoĹľe VN vinutĂ bylo provedeno bez jedinĂ©ho prokladu, a to se samozĹ™ejmÄ› musĂ ÄŤasem projevit. Ale napĹŻl darovanĂ©mu koni se na zuby nekoukej ( cena navinutĂ byla pĹ™ed deseti lety rovná jednomu skotskĂ©mu tekutĂ©mu kolku ). Jen nás málem poloĹľila cena za novĂ© navinutà – za to by bylo skoro patnáct skotskĂ˝ch tekutĂ˝ch kolkĹŻ. Na druhou stranu by novĂ© trafo s proklady na VN stranÄ› mÄ›lo mĂt delšà životnost. To vše teprve uvidĂme, jak se novĂ© trafo osvÄ›dÄŤĂ. + +Po zimÄ› jsme museli na našem závodnĂm stanovišti na BlatenskĂ©m vrchu udÄ›lat nÄ›kolik dalšĂch oprav poruch a dodÄ›lat nÄ›která zlepšenĂ.  +S vÄ›domĂm tohoto Ăşkolu jsme dojeli na BV v pátek a dokonÄŤili jsme instalacĂ upravenĂ©ho ÄŤtyřčete a jeho sluÄŤovánĂ. HlavnÄ› bylo potĹ™eba na antĂ©ny pĹ™idÄ›lat novÄ› upravenĂ© dipĂłly s UV a povÄ›trnostnĂm vlivĹŻm odolnĂ˝mi plastovĂ˝mi krabicemi (vĂ˝robek fy Spelsberg typ Abox-i 025-L s rozmÄ›ry 80x80x52mm ) a novÄ› upravenĂ˝m pĹ™izpĹŻsobenĂm dle DK7ZB. NovĂ© dipĂłly pro nás velmi hezky vyrobil Gerhard OK1GP. +Ăškolem na sobotu dopoledne byla oprava rotátoru ÄŤtyřčete, kde bylo nutnĂ© vymÄ›nit olej v pĹ™evodovkách, protoĹľe v prĹŻbÄ›hu I. subregionálu 2010 jsme skoro s antĂ©nami nemohli toÄŤit, protoĹľe v silnĂ˝ch mrazech docházelo k zatuhnutĂ rotátoru. Jako moĹľnou pĹ™ĂÄŤinu jsme stanovili vodu v pĹ™evodovkách rotátoru. JiĹľ tĂ˝den pĹ™edem jsme zkusili vypustit olej z pĹ™evodovky. Nejprve vyteklo asi pĹŻl litru vody neĹľ zaÄŤala vytĂ©kat suspenze vody a oleje. NaneštÄ›stĂ jsme sebou nemÄ›li dostatek oleje na vĂ˝mÄ›nu, a tak jsme ji nechali na II. subregionál, coĹľ se nám vymstilo, protoĹľe po vĂ˝mÄ›nÄ› oleje jsme zjistili, Ĺľe rotátor nám netoÄŤĂ. Za pomoci Vaška OK1VKQ, Gerharda OK1GP a MĂry KonÄŤĂka OK1-36134 jsme se vrhli na opravy. Po rozebránĂ motoru, vyÄŤištÄ›nĂ kotvy, uhlĂkĹŻ, prověřenĂ prĹŻchodkovĂ˝ch kondenzátorĹŻ, konektoru, propojovacĂ krabice a kabelu, jsme nakonec zjistili závadu v ovládacĂ jednotce rotátoru. Byly to spálenĂ© rozbÄ›hovĂ© a brzdĂcĂ odpory. Rotátor totiĹľ pocházĂ z ruskĂ©ho radaru P-10 a motor je v zátěži schopen odevzdat aĹľ 3kW pĹ™i cca 3000 ot/min. ZpĹ™evodován je tak, Ĺľe na jednometrovĂ© páce je schopen uzvednout menšà tank. Cenou za takovĂ˝ vĂ˝kon jsou velkĂ© setrvaÄŤnĂ© sĂly, kterĂ© je tĹ™eba aktivnÄ› brzdit a na to máme ty nešťastnĂ© odpory. Po jejich vĂ˝mÄ›nÄ› rotátor zaÄŤal fungovat a z prostĂ© vĂ˝mÄ›ny oleje se stala rozsáhlá ĂşdrĹľba, coĹľ by nebylo nic špatnĂ©ho pokud bychom stihli začátek závodu, a to jsme nestihli, protoĹľe v tĂ© dobÄ› bylo po 16.00\. +V tĂ© dobÄ› nám ještÄ› scházelo stožár se ÄŤtyřčetem vysunout a pĹ™ichytit na nÄ›m osmerÄŤe ÄŤtyĹ™elementovek a nebyl takĂ© postavenĂ˝ 19m stožár s 18 el. M2 a KV tribanderem.    To vše jsme s malou pĹ™estávkou na jĂdlo stihli dodÄ›lat po pĹŻl desátĂ©, kdy Vláďa OK1FIK zasedl k rádiu a zaÄŤal vysĂlat. Po slibnĂ˝ch dvou hodinách, kdy jsme mÄ›li prĹŻmÄ›r kolem 20 tisĂc bodĹŻ pĹ™estalo ÄŤtyřče „poslouchat“ a PSV se vyhouplo na vĂc jak deset (asi upadla pruĹľná propojka mezi rotaÄŤnĂmi a pevnĂ˝mi dĂly antĂ©nnĂho systĂ©mu). Ne Ĺľe bychom s tak pozdnĂm začátkem mohli poÄŤĂtat s nÄ›jakĂ˝m slušnĂ˝m umĂstÄ›nĂm, ale takto jsme ze závodnĂho nasazenĂ pĹ™ešli do reĹľimu pohodovĂ©ho rozdávánĂ bodĹŻ se dvÄ›ma antĂ©nnĂmi systĂ©my (pevnĂ© osmerÄŤe ve smÄ›ru 304° a M2 v sektoru 100° aĹľ 180°). Vzhledem k tomu, Ĺľe jsme byli na BV pĹ™es noc jen dva, tak jsme ani nevysĂlali pĹ™es celou noc, jen jsme vysbĂrali stanice z jihozápadu, kde pĹ™išlo pár hezkĂ˝ch spojenĂ. Ráno si Vláďa udÄ›lal pár exhibiÄŤnĂch CW spojenĂ a po malĂ©m SSB pile-upu „kostelnĂků“ z DL a udÄ›lánĂ nÄ›kolika ItalĹŻ z jiĹľnĂho smÄ›ru jsme v poledne skonÄŤili s vysĂlánĂm a vÄ›novali jsme se drobnĂ˝m dodÄ›lávkám okolo chalupy. + +PĹ™es všechny problĂ©my se zaĹ™ĂzenĂm jsem byl s prĹŻbÄ›hem II. subregionálu spokojen, protoĹľe jsme odvedli pořádnĂ˝ kus práce na zaĹ™ĂzenĂ a po odstranÄ›nĂ zbĂ˝vajĂcĂch závad se budeme těšit na snad lepšà vĂ˝sledky na PolnĂm dnu a pĹ™i provozácĂch. + +73! Jirka, OK1UBO + +ZnaÄŤka: **OL7C - JO60JJ - 1044m A.S.L. +**Závod: [II. Subregional 2010](http://vkvzavody.moravany.com/zavody/2sub2010/index.php) - [pĹ™edběžnĂ© vĂ˝sledky](http://www.vhfcontest.net/getlog/claimsql.php?zavod=38&country=1〈=cz&refer=1)311 spojenĂ - 81772 bodĹŻVybavenĂ:ANT: 18el. M2@19m, 4x4el. DK7ZB@4m, 1x8el. DK7ZB@5m +RIG: IC756PROIII + TRV Sitno + 3xPA (GU43b,2xGI7b,RE025XA)[](index.php/fotogalerie/category/74-)[Fotogalerie](index.php/fotogalerie/category/74-)[.](index.php/fotogalerie/category/72-) \ No newline at end of file -- GitLab