From 2d847ba04d090940227fc7f5f8816af8303ace0f Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: "Michal, OK1WMR" <ok1wmr@gmail.com>
Date: Mon, 10 May 2010 09:46:45 +0200
Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?P=C5=99id=C3=A1n=20=C4=8Dl=C3=A1nek=20II.=20Sub?=
 =?UTF-8?q?region=C3=A1l=202010?=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

(Autoexportován z Joomly)
---
 articles/2010/ii-subregional-2010.md | 62 ++++++++++++++++++++++++++++
 1 file changed, 62 insertions(+)
 create mode 100644 articles/2010/ii-subregional-2010.md

diff --git a/articles/2010/ii-subregional-2010.md b/articles/2010/ii-subregional-2010.md
new file mode 100644
index 0000000..0b5a6fd
--- /dev/null
+++ b/articles/2010/ii-subregional-2010.md
@@ -0,0 +1,62 @@
++++
+
+title = "II. Subregionál 2010"
+perex_e = "
+Bohužel se nám letos nevyhnuly, jak poruchy, tak ani vandalové. Prvně 
+zmíněné nás již druhým rokem trápí a nenechají nám udělat slušný 
+výsledek. Ti druzí nám zase pokáceli patnácti metrový trojúhelníkový 
+stožár z RDM-12, když ukradli všechna kotvící lanka, napínáky a 
+karabiny. Náprava této škody nás bude stát jednak dost peněz a hodně 
+námahy s kotvením základního dílu stožáru tak, aby nešel jednoduše 
+shodit na zem. Michal OK1WMR, který stožár zakoupil a zajišťoval pro něj
+ kotvící body včetně příslušného materiálu tím byl hodně naštvaný, 
+protože ho stálo dost času a úsilí, abychom získali tento nový opěrný 
+bod pro KV i VKV antény, a opět nic z požadovaného, jen nové problémy.
+.
+.
+.
+.
+
+
+
+
+"
+tags = ["Článek"]
++++
+
+
+Bohužel se nám letos nevyhnuly, jak poruchy, tak ani vandalové. Prvně 
+zmíněné nás již druhým rokem trápí a nenechají nám udělat slušný 
+výsledek. Ti druzí nám zase pokáceli patnácti metrový trojúhelníkový 
+stožár z RDM-12, když ukradli všechna kotvící lanka, napínáky a 
+karabiny. Náprava této škody nás bude stát jednak dost peněz a hodně 
+námahy s kotvením základního dílu stožáru tak, aby nešel jednoduše 
+shodit na zem. Michal OK1WMR, který stožár zakoupil a zajišťoval pro něj
+ kotvící body včetně příslušného materiálu tím byl hodně naštvaný, 
+protože ho stálo dost času a úsilí, abychom získali tento nový opěrný 
+bod pro KV i VKV antény, a opět nic z požadovaného, jen nové problémy.
+.
+.
+.
+.
+
+
+
+
+
+....
+
+Co se týče poruch , tak při letošním prvním subregionálu nám opět havaroval 144 MHz PA s GU-43b, takže jsem opět musel provést jeho rozborku a zjistit, co bylo příčinnou jeho selhání. Nebylo to moc náročné hledání, protože se jednalo o VN trafo, které se na VN straně prorazilo. Nebylo divu, protože VN vinutí bylo provedeno bez jediného prokladu, a to se samozřejmě musí časem projevit. Ale napůl darovanému koni se na zuby nekoukej ( cena navinutí byla před deseti lety rovná jednomu skotskému tekutému kolku ). Jen nás málem položila cena za nové navinutí – za to by bylo skoro patnáct skotských tekutých kolků. Na druhou stranu by nové trafo s proklady na VN straně mělo mít delší životnost. To vše teprve uvidíme, jak se nové trafo osvědčí.
+
+Po zimě jsme museli na našem závodním stanovišti na Blatenském vrchu udělat několik dalších oprav poruch a dodělat některá zlepšení.  
+S vědomím tohoto úkolu jsme dojeli na BV v pátek a dokončili jsme instalací upraveného čtyřčete a jeho slučování. Hlavně bylo potřeba na antény přidělat nově upravené dipóly s UV a povětrnostním vlivům odolnými plastovými krabicemi (výrobek fy Spelsberg typ Abox-i 025-L s rozměry 80x80x52mm ) a nově upraveným přizpůsobením dle DK7ZB. Nové dipóly pro nás velmi hezky vyrobil Gerhard OK1GP.
+Úkolem na sobotu dopoledne byla oprava rotátoru čtyřčete, kde bylo nutné vyměnit olej v převodovkách, protože v průběhu I. subregionálu 2010 jsme skoro s anténami nemohli točit, protože v silných mrazech docházelo k zatuhnutí rotátoru. Jako možnou příčinu jsme stanovili vodu v převodovkách rotátoru. Již týden předem jsme zkusili vypustit olej z převodovky. Nejprve vyteklo asi půl litru vody než začala vytékat suspenze vody a oleje.  Naneštěstí jsme sebou neměli dostatek oleje na výměnu, a tak jsme ji nechali na II. subregionál, což se nám vymstilo, protože po výměně oleje jsme zjistili, že rotátor nám netočí. Za pomoci Vaška OK1VKQ, Gerharda OK1GP a Míry Končíka OK1-36134 jsme se vrhli na opravy. Po rozebrání motoru, vyčištění kotvy, uhlíků, prověření průchodkových kondenzátorů, konektoru, propojovací krabice a kabelu, jsme nakonec zjistili závadu v ovládací jednotce rotátoru. Byly to spálené rozběhové a brzdící odpory. Rotátor totiž pochází z ruského radaru P-10 a motor je v zátěži schopen odevzdat až 3kW při cca 3000 ot/min. Zpřevodován je tak, že na jednometrové páce je schopen uzvednout menší tank. Cenou za takový výkon jsou velké setrvačné síly, které je třeba aktivně brzdit a na to máme ty nešťastné odpory.  Po jejich výměně rotátor začal fungovat a z prosté výměny oleje se stala rozsáhlá údržba, což by nebylo nic špatného pokud bychom stihli začátek závodu, a to jsme nestihli, protože v té době bylo po 16.00\.
+V té době nám ještě scházelo stožár se čtyřčetem vysunout a přichytit na něm osmerče čtyřelementovek a nebyl také postavený 19m stožár s 18 el. M2 a KV tribanderem.      To vše jsme s malou přestávkou na jídlo stihli dodělat po půl desáté, kdy Vláďa OK1FIK zasedl k rádiu a začal vysílat. Po slibných dvou  hodinách, kdy jsme měli průměr kolem 20 tisíc bodů přestalo čtyřče „poslouchat“ a PSV se vyhouplo na víc jak deset (asi upadla pružná propojka mezi rotačními a pevnými díly anténního systému). Ne že bychom s tak pozdním začátkem mohli počítat s nějakým slušným umístěním, ale takto jsme ze závodního nasazení přešli do režimu pohodového rozdávání bodů se dvěma anténními systémy (pevné osmerče ve směru 304° a M2 v sektoru 100° až 180°). Vzhledem k tomu, že jsme byli na BV přes noc jen dva, tak jsme ani nevysílali přes celou noc, jen jsme vysbírali stanice z jihozápadu, kde přišlo pár hezkých spojení. Ráno si Vláďa udělal pár exhibičních CW spojení a po malém SSB pile-upu „kostelníků“ z DL a udělání několika Italů z jižního směru  jsme v poledne skončili s vysíláním a věnovali jsme se drobným dodělávkám okolo chalupy.
+
+Přes všechny problémy se zařízením jsem byl s průběhem II. subregionálu spokojen, protože jsme odvedli pořádný kus práce na zařízení a po odstranění zbývajících závad se budeme těšit na snad lepší výsledky na Polním dnu a při provozácích.
+
+73!  Jirka, OK1UBO
+
+ZnaÄŤka: **OL7C - JO60JJ - 1044m A.S.L.
+**Závod: [II. Subregional 2010](http://vkvzavody.moravany.com/zavody/2sub2010/index.php) - [předběžné výsledky](http://www.vhfcontest.net/getlog/claimsql.php?zavod=38&country=1〈=cz&refer=1)311 spojení - 81772 bodůVybavení:ANT: 18el. M2@19m, 4x4el. DK7ZB@4m, 1x8el. DK7ZB@5m
+RIG: IC756PROIII + TRV Sitno + 3xPA (GU43b,2xGI7b,RE025XA)[![](/web/images/phocagallery/zavody/2010/2010_05_2subr/thumbs/phoca_thumb_m_P5010078.JPG)![](/web/images/phocagallery/zavody/2010/2010_05_2subr/thumbs/phoca_thumb_m_P5010079.JPG)](index.php/fotogalerie/category/74-)[Fotogalerie](index.php/fotogalerie/category/74-)[.](index.php/fotogalerie/category/72-)
\ No newline at end of file
-- 
GitLab