diff --git a/articles/2014/i-subregional-2014.md b/articles/2014/i-subregional-2014.md new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..178a1d52bf713a1cf41e379896660be979e75981 --- /dev/null +++ b/articles/2014/i-subregional-2014.md @@ -0,0 +1,44 @@ ++++ + +title = "I. Subregional 2014" +perex_e = " +Letos byly pĹ™Ăpravy na začátek sezĂłny ponÄ›kud hektickĂ© dĂky kolizi termĂnu jarnĂch prázdnin v karlovarskĂ©m kraji s pořádánĂ 1. subregionálu. DĂky tomu se obtĂĹľnÄ› koordinovaly práce na opravÄ› našà hlavnĂ antĂ©ny 4x10 el. DK7ZB. VĂ˝hodou letošnĂ mĂrnĂ© zimy bylo to, Ĺľe se na naše závodnĂ stanovištÄ› dalo celou zimu dojet autem. Toho jsme nÄ›kolikrát vyuĹľili (OK1VKQ, OK1UBO, OK1PRI a OK1GP) pĹ™i návštÄ›vách BlatenskĂ©ho vrchu v rámci pĹ™Ăprav na 1. subregionál. PĹŻvodnĂm zámÄ›rem byla nejen vĂ˝mÄ›na kabeláže k 4x10 el., ale i nastavenĂ antĂ©n ÄŤtyřčete na nižšà PSV. To se naneštÄ›stĂ nepovedlo, protoĹľe na experimentovánĂ nebyl dostatek ÄŤasu a ani poÄŤasĂ nám pĹ™Ăliš nepřálo. + + +" +tags = ["ÄŚlánek"] ++++ + + +Letos byly pĹ™Ăpravy na začátek sezĂłny ponÄ›kud hektickĂ© dĂky kolizi termĂnu jarnĂch prázdnin v karlovarskĂ©m kraji s pořádánĂ 1. subregionálu. DĂky tomu se obtĂĹľnÄ› koordinovaly práce na opravÄ› našà hlavnĂ antĂ©ny 4x10 el. DK7ZB. VĂ˝hodou letošnĂ mĂrnĂ© zimy bylo to, Ĺľe se na naše závodnĂ stanovištÄ› dalo celou zimu dojet autem. Toho jsme nÄ›kolikrát vyuĹľili (OK1VKQ, OK1UBO, OK1PRI a OK1GP) pĹ™i návštÄ›vách BlatenskĂ©ho vrchu v rámci pĹ™Ăprav na 1. subregionál. PĹŻvodnĂm zámÄ›rem byla nejen vĂ˝mÄ›na kabeláže k 4x10 el., ale i nastavenĂ antĂ©n ÄŤtyřčete na nižšà PSV. To se naneštÄ›stĂ nepovedlo, protoĹľe na experimentovánĂ nebyl dostatek ÄŤasu a ani poÄŤasĂ nám pĹ™Ăliš nepřálo. + + + +V pátek ráno jsme ([Vašek OK1VKQ](http://hamqth.com/ok1vkq) a [Jirka OK1UBO](http://hamqth.com/ok1ubo)) dorazili na kopec a po celodennĂ dĹ™inÄ› se nám podaĹ™ilo zprovoznit antĂ©nnĂ systĂ©m 4x10 el. VeÄŤer zbyl ÄŤas na ověřenĂ jeho vlastnostĂ poslechem majákĹŻ. PĹ™estoĹľe antĂ©ny nebyly vysunuty do plnĂ© výše stožáru, byli jsme schopni zaslechnout maják [PI7CIS](http://www.pa0c.nl/Pi7cis/pi7cis_vhf_beacon.htm) a detekovat o nÄ›co slabšà maják [ON0VHF](http://www.qrz.com/db/ON0VHF). PĹ™i otoÄŤenĂ na sever jsme zaznamenali silnĂ˝ signál (S3) majáku [OZ7IGI](http://rudius.net/oz7igy/). Na jihu jsme byli schopni zaslechnout maják [OK0EB](http://ok1hh.sweb.cz/bcn.htm) i s jeho 7 mW vĂ˝konu. +V sobotu jsme za pĹ™ispÄ›nĂ [Mirka OK7KM](http://ok7km.nagano.cz), [Michala OK1WMR](http://ok1wmr.radioklub.cz) a [Vládi OK1FIK](http://hamqth.com/ok1fik), kteřà postupnÄ› dorazili bÄ›hem dopoledne, pokraÄŤovali sestavenĂm dvojÄŤete 18 el. M2 a osazenĂm dvou fixnĂch antĂ©n na věž rozhledny. S pĹ™Ăpravami jsme skonÄŤili chvĂli po začátku závodu, a tak jsme se plni nadšenĂ vrhli na vyzkoušenĂ všech antĂ©nnĂch systĂ©mĹŻ. Ale jakĂ© bylo naše zklamánĂ, kdyĹľ jsme zjistili, Ĺľe dvojÄŤe M2 je totálnÄ› hluchĂ©. NuĹľe co se dá dÄ›lat, všechno zpátky; na stromy, nebo spĂše na stožár. Ten musel jĂt dolĹŻ, vĂ˝mÄ›na LNA, kontrolnĂ poslech a …. nic. VĂ˝mÄ›na koaxiálnĂ propojky pĹ™ed LNA, vĂ˝mÄ›na RX koaxu, kontrola antĂ©nnĂho relĂ© a stále nic. CennĂ© desĂtky minut závodu plynuly a my jsme stále nevysĂlali. No, nakonec jsme samozĹ™ejmÄ› závadu našli – byl to mizernÄ› zaletovanĂ˝ konektor na RX kabelu, kterĂ˝ se pĹ™i manipulaci uvolnil. +TeÄŹ ještÄ› nastavit PA, ĂşroveĹ buzenĂ a mĹŻĹľeme vysĂlat. To by samozĹ™ejmÄ› šlo, ale všechny kmitoÄŤty, na kterĂ© máme krystalovĂ© brány, byly obsazeny. A tak hledáme, zkoušĂme a po hodinÄ› a pĹŻl od začátku závodu zaÄŤĂnáme naplno vysĂlat. K zaĹ™ĂzenĂ jsme usadili Vláďu OK1FIK, kterĂ˝ sice nebyl právÄ› nejÄŤerstvÄ›jšĂ, protoĹľe se pĹ™es noc vracel z dovolenĂ© a moc toho nenaspal, ale my ostatnĂ jsme byli taky pÄ›knÄ› vyĹ™ĂzenĂ. Závod se rozjel hodnÄ› zvolna (museli jsme si nejprve najĂt volnĂ˝ kmitoÄŤet). Za prvnĂ dvÄ› hodiny bylo na kontÄ› 31 tis. bodĹŻ (13+18). Loni jsme mÄ›li 40 tis. bodĹŻ (22+18), takĹľe bylo vidÄ›t, Ĺľe nÄ›co nefunguje - jen vÄ›dÄ›t co. Za dalšà dvÄ› hodiny pĹ™ibylo dalšĂch 24 tis bodĹŻ, coĹľ bylo o ÄŤtyĹ™i tisĂce bodĹŻ horšĂ, neĹľ loni. PrĹŻmÄ›rná dĂ©lka QSO za prvnĂ ÄŤtyĹ™i hodiny závodu byla jen 251 km/QSO. Nebylo divu, protoĹľe spojenĂ nad 500 km se dala spoÄŤĂtat na prstech jednĂ© ruky. V podstatÄ› se nám zdálo, Ĺľe všechny smÄ›ry jsou zavĹ™enĂ©, protoĹľe jsme nedÄ›lali žádná delšà QSO. Po pĹŻlnoci se pĹ™eci jen situace zaÄŤala mÄ›nit a zaÄŤala chodit delšà spojenĂ. Sice jsme neudÄ›lali ani jednu stanici z G, ale alespoĹ se po pĹŻlnoci zvÄ›tšila prĹŻmÄ›rná dĂ©lka spojenĂ na 350 km/QSO.Trochu lĂ©pe neĹľ obvykle fungoval severnĂ smÄ›r, kde ale nenĂ mnoho stanic, takĹľe nám to pĹ™Ăliš nepomohlo. DĂky nasazenà „vidlicovĂ©ho“ fixnĂho dvojÄŤete ve smÄ›ru 190° a 235° se oproti minulosti zvedly vĂ˝nosy z Itálie a Francie, kdy se tyto smÄ›ry staly druhĂ˝m a tĹ™etĂm nejvĂ˝nosnÄ›jšĂm smÄ›rem. +Z pĹ™iloĹľenĂ© tabulky je vidÄ›t, Ĺľe jsme pĹ™ekvapivÄ› udÄ›lali pomÄ›rnÄ› dost spojenĂ do Francie (11 QSO), protoĹľe kluci z OL3Y si stěžovali, Ĺľe udÄ›lali jen dva „FrantĂky“. Nám se docela vedlo i se Ĺ vĂ˝cary, kam se nám podaĹ™ilo udÄ›lat 11 QSO. Na nás slušnĂ©ho bodovĂ©ho zisku jsme dosáhli i pĹ™i spojenĂ s ItalskĂ˝mi stanicemi, kde jsme zdvojnásobili náš bodovĂ˝ zisk v I. subregionálu ve srovnánĂ s rokem [2012](index.php/zavody/vkv/523-i-subregional-2012) ÄŤi [2013](index.php/zavody/vkv/557-1subr-2013). PozitivnĂm pĹ™ekvapenĂm pro nás byla i aktivita OE stanic, kterĂ˝ch obvykle dÄ›láme jen nÄ›kolik, ale letos se jejich poÄŤet vyšplhal na 20. +Naopak oproti jinĂ˝m letĹŻm jsme hodnÄ› špatnÄ› dopadli v našà úspěšnosti v navázánĂ spojenĂ do OK a OM. V tomto smÄ›ru jsme oproti obvyklĂ©mu stavu v manku 40ti QSO (30x OK a 10x OM) Zklamal takĂ© náš vĂ˝sledek ve smÄ›ru na NizozemĂ, kde dlouhodobÄ› dosahujeme vĂ˝bornĂ˝ch vĂ˝sledkĹŻ, ale tento rok patřà mezi podprĹŻmÄ›rnĂ© s mankem okolo 10ti QSO.Naprosto nás zklamal vĂ˝chodnĂ a jihovĂ˝chodnĂ smÄ›r (pro nás HA, OK2, OM, YU a 9A). Tam jsme skoro nic neslyšeli. NašĂm nejdelšĂm spojenĂm je sice YU7ACO, ale tabulce dvaceti nejdelšĂch spojenĂ vĂ©vodĂ pro nás netypicky QSO do Itálie (11 QSO). DosaĹľenĂ© vĂ˝sledky ještÄ› budeme muset podrobit analĂ˝ze a vyhodnotit, zda byla chyba na našà stranÄ›, nebo zda opravdu byly tak špatnĂ© podmĂnky šĂĹ™enĂ na vĂ˝chod a jihovĂ˝chod. +Závod jinak probĂhal v klidu a bez nÄ›jakĂ˝ch silnĂ˝ch splitterĹŻ na pásmu i kdyĹľ zvednutĂ˝ širokopásmovĂ˝ šum jsme zaznamenali. VĂ˝sledky jsou pĹ™eci jenom zklamánĂm, i kdyĹľ jsme pĹ™es pozdnĂ začátek dosáhli zhruba loĹskĂ˝ch vĂ˝sledkĹŻ. Letos po odstranÄ›nĂ počáteÄŤnĂch potĂžà v podstatÄ› všechno zaĹ™ĂzenĂ fungovalo, takĹľe jsme oÄŤekávali pĹ™eci jenom trochu vĂce. + +**Komentář 70 cm** + +VyuĹľili jsme toho, Ĺľe kluci z OK2KKW nejeli 70cm. Tak jsme provÄ›trali zase po ÄŤase i toto pásmo a rozdali pár bodĹŻ. + +**Sumář závodu:** + +ZnaÄŤka: **OL7C - JO60JJ - 1043m A.S.L.** +Závod: [I. Subregional 2014](http://vkvzavody.moravany.com/zavody/1sub2014/index.php) - [pĹ™edběžnĂ© vĂ˝sledky](http://www.vhfcontest.net/getlog/gentxtsql.php?zavod=72&country=1) + +**VybavenĂ:** + +ANT: 2x 18el. M2@19m, 4x10el. DK7ZB@14m a 2x8el.@20m +RIG: IC756PROIII + TRV Sitno + 2000 W +SW: [Win-Test](http://www.win-test.com/) + + + +.. + +[ +](http://www.win-test.com/)[](index.php/fotogalerie/category/140-1subr-2014)[](index.php/fotogalerie/category/140-1subr-2014) [](../upload/ok1-36134/photo/12_07_pd/mraky.jpg)[](../upload/ok1-36134/photo/12_07_pd/nejde.jpg) [](index.php/fotogalerie/category/140-1subr-2014)[Fotogalerie](index.php/fotogalerie/category/140-1subr-2014)[.](index.php/fotogalerie/category/72-) \ No newline at end of file