From 3e121a8dd66c90a3fd9613f3e4c4a87bdda29817 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?Jakub=20Sko=C5=99epa?= <jakub@skorepa.info> Date: Tue, 22 Mar 2016 18:17:47 +0100 Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Kosmetick=C3=A9=20zm=C4=9Bny=20v=20=C4=8Dl?= =?UTF-8?q?=C3=A1nku=202016/I.=20Subregional?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- articles/2016/i-subregional.md | 15 +++++++-------- 1 file changed, 7 insertions(+), 8 deletions(-) diff --git a/articles/2016/i-subregional.md b/articles/2016/i-subregional.md index afe2fbef..67f12ff8 100644 --- a/articles/2016/i-subregional.md +++ b/articles/2016/i-subregional.md @@ -1,15 +1,14 @@ ``` -title = "I. subregionálnĂ závod 2016" -perex_e = "PĹ™Ăpravy na letošnĂ 1. subregionál jsme ponÄ›kud odbyli, protoĹľe nÄ›jak nebyl ÄŤas. Na BlatenskĂ˝ vrch jsme se dostali jen dvakrát pĹ™ed kontestem. V prvnĂm pĹ™ĂpadÄ›, jsme v podstatÄ› dodÄ›lávali vÄ›ci, kterĂ© jsme nestihli pĹ™i podzimnĂm uklĂzenĂ antĂ©n (demontáž ÄŤtyřčete 5el. ze stožáru TA-19 a demontáž spálenĂ©ho motoru z rotátoru toÄŤĂcĂho na 14m stožáru ÄŤtyřčetem 10 el. DK7ZB). ÄŚtrnáct dnĂ pĹ™ed kontestem jsme se podruhĂ© na BV sešli v celkem slušnĂ©m poÄŤtu ÄŤtyĹ™ lidĂ (OK1FIK, OK1VKQ, OK1ZES a OK1UBO), abychom smontovali pĹŻvodnÄ› 4x5 el. prodlouĹľenĂ© dĂky Gertovi OK1GP na 4x6 el. na TA-19 a namontovali opravenĂ˝ motor do rotátoru 4x10el. " +title = "I. Subregional 2016" tags = ["ÄŚlánek", "VHF", "Závody", "2016"] image = "lead.JPG" [author] name = "Jirka, OK1UBO" [date] -creation = "2016/03/19 12:00" +creation = "2016-03-19" ``` -PĹ™Ăpravy na letošnĂ 1. subregionál jsme ponÄ›kud odbyli, protoĹľe nÄ›jak nebyl ÄŤas. Na BlatenskĂ˝ vrch jsme se dostali jen dvakrát pĹ™ed kontestem. V prvnĂm pĹ™ĂpadÄ›, jsme v podstatÄ› dodÄ›lávali vÄ›ci, kterĂ© jsme nestihli pĹ™i podzimnĂm uklĂzenĂ antĂ©n (demontáž ÄŤtyřčete 5el. ze stožáru TA-19 a demontáž spálenĂ©ho motoru z rotátoru toÄŤĂcĂho na 14m stožáru ÄŤtyřčetem 10 el. DK7ZB). ÄŚtrnáct dnĂ pĹ™ed kontestem jsme se podruhĂ© na BV sešli v celkem slušnĂ©m poÄŤtu ÄŤtyĹ™ lidĂ (OK1FIK, OK1VKQ, OK1ZES a OK1UBO), abychom smontovali pĹŻvodnÄ› 4x5 el. prodlouĹľenĂ© dĂky Gertovi OK1GP na 4x6 el. na TA-19 a namontovali opravenĂ˝ motor do rotátoru 4x10el. +PĹ™Ăpravy na letošnĂ 1. subregionál jsme ponÄ›kud odbyli, protoĹľe nÄ›jak nebyl ÄŤas. Na BlatenskĂ˝ vrch jsme se dostali jen dvakrát pĹ™ed kontestem. V prvnĂm pĹ™ĂpadÄ›, jsme v podstatÄ› dodÄ›lávali vÄ›ci, kterĂ© jsme nestihli pĹ™i podzimnĂm uklĂzenĂ antĂ©n (demontáž ÄŤtyřčete 5el. ze stožáru TA-19 a demontáž spálenĂ©ho motoru z rotátoru toÄŤĂcĂho na 14m stožáru ÄŤtyřčetem 10 el. DK7ZB). ÄŚtrnáct dnĂ pĹ™ed kontestem jsme se podruhĂ© na BV sešli v celkem slušnĂ©m poÄŤtu ÄŤtyĹ™ lidĂ (OK1FIK, OK1VKQ, OK1ZES a OK1UBO), abychom smontovali pĹŻvodnÄ› 4x5 el. prodlouĹľenĂ© dĂky Gertovi OK1GP na 4x6 el. na TA-19 a namontovali opravenĂ˝ motor do rotátoru 4x10el. # Pátek @@ -18,18 +17,18 @@ Dlouhou zimnĂ pĹ™estávkou navnadÄ›ni jsme se na Blaťáčku sešli v pátek r # Sobota V sobotu ráno jsme dokonÄŤili montáž repasovanĂ©ho ÄŤtyřčete šesti prvkovĂ˝ch antĂ©n na stožár TA-19 (sektor V aĹľ Jih). Dále se skupinka kolem Zdenka OK1ZES vÄ›novala odparkovánĂ osmerÄŤete z RDM-12 trojĂşhelnĂkovĂ©m stožáru, kde tento systĂ©m pĹ™eÄŤkal letošnĂ zimu bez poškozenĂ, na rozdĂl od loĹska, kdy nám spadl, a zachránili jsme jen ÄŤtyĹ™i antĂ©ny. Po demontáži z výše uvedenĂ©ho stožáru, jsme osmerÄŤe umĂstili do pracovnĂ polohy paralelnÄ› k 14 m vĂ˝suvnĂ©mu pĹ™ĂhradovĂ©mu stožáru a pĹ™ipojili jsme systĂ©m na sektorovĂ˝ rotátor s rozsahem toÄŤenĂ 280 aĹľ 010°. - + Po obÄ›dÄ› zbylo nÄ›co ÄŤasu na poslech majákĹŻ pro ověřenĂ funkÄŤnosti pĹ™ijĂmacĂ cesty od antĂ©n k transvertoru. Jako obvykle jsme byli schopni zaslechnout silnĂ˝ signál majáku OZ7IGI ( v sĂle S5). Pro jistotu jsme proměřili všechny antĂ©nnĂ systĂ©my a mohli jsme si oddechnout, protoĹľe tĹ™i systĂ©my mÄ›ly PSV 1:1,2 a dvojÄŤe osmi prvkovĂ˝ch antĂ©n do V mÄ›lo PSV 1:1,3. - Hodinu pĹ™ed závodem jsme zaÄŤali vysĂlat, abychom ověřili kvalitu našeho signálu a snaĹľili jsme se takĂ© vyhodnotit, zda pĹ™eci jen nedošlo k nÄ›jakĂ©mu zlepšenĂ podmĂnek šĂĹ™enĂ. Zdálo se, Ĺľe ponÄ›kud lĂ©pe procházejĂ signály z JV, J a JZ. + Hodinu pĹ™ed závodem jsme zaÄŤali vysĂlat, abychom ověřili kvalitu našeho signálu a snaĹľili jsme se takĂ© vyhodnotit, zda pĹ™eci jen nedošlo k nÄ›jakĂ©mu zlepšenĂ podmĂnek šĂĹ™enĂ. Zdálo se, Ĺľe ponÄ›kud lĂ©pe procházejĂ signály z JV, J a JZ. Ondra OK1CDJ rozjel závod i letos sviĹľnÄ›, protoĹľe v prvnĂch dvou hodinách udÄ›lal 95 + 85 QSO, coĹľ byl naprosto stejnĂ˝ vĂ˝sledek jako loni, jen bodĹŻ bylo letos vĂce 27 (26) + 26 (24) tis. bodĹŻ. (v závorce jsou loĹskĂ© hodnoty). V prvnĂ hodinÄ› pĹ™išly i dvÄ› pÄ›kná spojenĂ pĹ™es 700 km do Ĺ vĂ©dska a MaÄŹarska. Hned v počátku druhĂ© hodiny se taky podaĹ™ilo udÄ›lat ODX YU7ACO 870 km a pĹ™išlo takĂ© skoro 700 km dlouhĂ© spojenĂ do Itálie. Potom zasedl za mikrofon Vláďa OK1FIK a pokraÄŤoval ve slušnĂ©m tempu 61 (71) + 44 (57) QSO a 18 (24) + 12 (18) tis. bodĹŻ. Delšà QSO pĹ™es 650 km chodily, zejmĂ©na z jihovĂ˝chodu a jihozápadu - jeho dvouhodinovĂ˝ ODX byl 9A1CRS 700 km. Pravdou je, Ĺľe v tĂ©to dvouhodinovce se pro nás zaÄŤalo pásmo uzavĂrat, protoĹľe pĹ™es nás pĹ™echázela fronta se silnĂ˝m sněženĂm. SnĂh pĹ™inesl zvýšenĂ˝ elektrostatickĂ˝ šum a sedl si na pásmo jako duchna tlumĂcĂ všechny signály a ty, kterĂ© procházely, tak mÄ›ly silnĂ© Ăşniky, jak mohl konstatovat Jakub OK1FVN. NavĂc se snĂh zaÄŤal usazovat na antĂ©nách, kterĂ© zaÄŤaly ztrácet smÄ›rovost i zisk. Letos bylo skuteÄŤnÄ› za trest sedÄ›t za rádiem v noci, kdy je slabšà aktivita, která byla navĂc tento rok ještÄ› pĹ™idušena jiĹľ zmĂnÄ›nĂ˝m silnĂ˝m sněženĂm, kterĂ© pĹ™estalo aĹľ s pĹ™Ăchodem rozednÄ›nĂ v nedÄ›li. PĹ™estoĹľe sněženĂ v nedÄ›li ráno ustalo, tak se pĹ™Ăliš podmĂnky nezvedly a navĂc to vypadalo, Ĺľe na pásmu prostÄ› nejsou stanice. Ani oÄŤekávanĂ˝ nástup „kostelnĂků“ se nekonal (tzn. - bylo minimálnĂ zvednutĂ aktivity mezi devátou hodinou a nedÄ›lnĂm polednem). - V závodÄ› se nikomu „nesplašili koně“, takĹľe jsme mohli konstatovat, Ĺľe pásmo bylo celkem bez rušenĂ. + V závodÄ› se nikomu „nesplašili koně“, takĹľe jsme mohli konstatovat, Ĺľe pásmo bylo celkem bez rušenĂ. - Všem operátorĹŻm a ÄŤlenĹŻm podpĹŻrnĂ©ho tĂ˝mu, kteřà se podĂleli na nemalĂ©m objemu pĹ™ĂpravnĂ˝ch pracĂ i svou operátorskou zdatnostĂ na vlastnĂm prĹŻbÄ›hu závodu, patřà velkĂ© podÄ›kovánĂ. Letos rekordnĂ operátorská účast pĹ™esahovala ubytovacĂ moĹľnosti našà chaloupky. Jeden z operátorĹŻ uĹľ musel vyuĹľĂt postel toho, kterĂ˝ sedÄ›l za mikrofonem našà stanice (abych nenapĂnal - bylo nás pĹ™es sobotnĂ noc na kopci jedenáct). + Všem operátorĹŻm a ÄŤlenĹŻm podpĹŻrnĂ©ho tĂ˝mu, kteřà se podĂleli na nemalĂ©m objemu pĹ™ĂpravnĂ˝ch pracĂ i svou operátorskou zdatnostĂ na vlastnĂm prĹŻbÄ›hu závodu, patřà velkĂ© podÄ›kovánĂ. Letos rekordnĂ operátorská účast pĹ™esahovala ubytovacĂ moĹľnosti našà chaloupky. Jeden z operátorĹŻ uĹľ musel vyuĹľĂt postel toho, kterĂ˝ sedÄ›l za mikrofonem našà stanice (abych nenapĂnal - bylo nás pĹ™es sobotnĂ noc na kopci jedenáct). TakĹľe ještÄ› jednou – všem dĂky moc a na vidÄ›nou pĹ™i dalšĂm závodÄ›. -- GitLab