Skip to content
Snippets Groups Projects
avr-lcd-panel-1-program.md 3.23 KiB
Newer Older
+++

title = "AVR - LCD panel - #1 Program"
Miroslav Koncik's avatar
Miroslav Koncik committed
perex_e = "

Kompatibilní zapojení: LCD panel s ATmega8

Ke stažení: LCD_001.c == LCD_001.pdf == LCD_001.htm
.
.
Miroslav Koncik's avatar
Miroslav Koncik committed
tags = ["Článek", "Bastlení", "Konstrukce", "2012"]
Miroslav Koncik's avatar
Miroslav Koncik committed


Kompatibilní zapojení: LCD panel s ATmega8

Ke stažení: LCD_001.c == LCD_001.pdf == LCD_001.htm
.
.

* * *

<title>Untitled</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> <meta name="generator" content="SynEdit HTML exporter"> <style type="text/css">&amp;amp;lt;!-- body { color: #000000; background-color: #FFFFFF; } .cpp1-assembler { } .cpp1-brackets { } .cpp1-comment { color: #008000; font-style: italic; } .cpp1-float { color: #000080; } .cpp1-hexadecimal { color: #000080; } .cpp1-character { } .cpp1-identifier { } .cpp1-illegalchar { } .cpp1-number { color: #000080; } .cpp1-octal { color: #0000FF; } .cpp1-preprocessor { } .cpp1-reservedword { font-weight: bold; } .cpp1-space { color: #008080; } .cpp1-string { color: #800000; } .cpp1-symbol { } --&amp;amp;gt;</style> 

```
/*
Začínáme s novým přípravkem ATmega_lcd_uni, který je vybaven znakovým 
LCD displejem a klávesnicí.

LCD displej má zobrazovací kapacitu dva řádky po šestnácti sloupcích (32 znaků)
znaky (písmenka a speciální znaky jsou uložené přímo v paměti displeje a 
přibližně odpovídají ASCII tabulce (viz datasheet displeje rc1602b-biw-esx)
Protože je ale výrobci jasné, že by někdo mohl chtít na displeji zobrazovat 
i jiné znaky, než které jsou uvedeny v tabulce, ponechal 8 míst volných, kam
si můžeme nahrát vlastní znaky Většinou se tato místa využívají pro písmena
s českou interpunkcí (ta v základní tabulce nejsou)

Klávesnice je tvořena dvěma řadami po třech tlačítkách, což je pro většinu 
aplikací dostatečný počet. Navíc je ke každému tlačítku sériově připojena 
dioda, a to tak, že lze rozlišit i více stisknutých tlačítek najednou.
Je tedy možné používat dvojhmaty (i "vícehmaty"), což nám rozšiřuje počet
samotných tlačítek o jejich vzájemné kombinace.   
*/
/*
Jak už to v programování bývá, první co program napíše, je text "Hello World".
Náš první program tedy bude dělat to samé, ale protože jsme Češi, přidáme 
ještě tuto hlášku v češtině.
Nejprve ale musíme do našeho programu vložit rutiny pro komunikaci s displejem,
a soubor s konfigurací pinů mikrokontroléru pro tento přípravek.
jedná se o soubory "atmega_lcd_uni_cfg.c" a "lcd.c".
Soubor "atmega_lcd_uni_cfg.c" obsahuje informace o tom, ke kterým pinům je 
připojen displej a ke kterým je připojena klávesnice. Musí být proto vložen
ještě před souborem "lcd.c".
Soubor "lcd.c" obsahuje rutiny pro práci s displejem. Nemusíme se tedy starat 
o to jak s displejem komunikovat, ale můžeme již rovnou na něj posílat data 
pomocí již hotových funkcí.

Funkce v souboru "lcd.c" jsou:

void lcd_ini  	(void);//inicializace displeje (nastavení pinů a zahájení komunikace)
void lcd_char 	(unsigned char dat);//napíše znak pomocí ASCII kódu (písmena, čísla)
void lcd_num3  	(unsigned int num,unsigned char znak);//napíše cislo (3 cifry)
void lcd_num2  	(unsigned char num,unsigned char znak);//napíše cislo (2 cifry)				
```