Letos byly přípravy na začátek sezóny poněkud hektické díky kolizi termínu jarních prázdnin v karlovarském kraji s pořádání 1. subregionálu. Díky tomu se obtížně koordinovaly práce na opravě naší hlavní antény 4x10 el. DK7ZB. Výhodou letošní mírné zimy bylo to, že se na naše závodní stanoviště dalo celou zimu dojet autem. Toho jsme několikrát využili (OK1VKQ, OK1UBO, OK1PRI a OK1GP) při návštěvách Blatenského vrchu v rámci příprav na 1. subregionál. Původním záměrem byla nejen výměna kabeláže k 4x10 el., ale i nastavení antén čtyřčete na nižší PSV. To se naneštěstí nepovedlo, protože na experimentování nebyl dostatek času a ani počasí nám příliš nepřálo.
Letos byly přípravy na začátek sezóny poněkud hektické díky kolizi termínu jarních prázdnin v karlovarském kraji s pořádání 1. subregionálu. Díky tomu se obtížně koordinovaly práce na opravě naší hlavní antény 4x10 el. DK7ZB. Výhodou letošní mírné zimy bylo to, že se na naše závodní stanoviště dalo celou zimu dojet autem. Toho jsme několikrát využili (OK1VKQ, OK1UBO, OK1PRI a OK1GP) při návštěvách Blatenského vrchu v rámci příprav na 1. subregionál. Původním záměrem byla nejen výměna kabeláže k 4x10 el., ale i nastavení antén čtyřčete na nižší PSV. To se naneštěstí nepovedlo, protože na experimentování nebyl dostatek času a ani počasí nám příliš nepřálo.
Letos byly přípravy na začátek sezóny poněkud hektické díky kolizi termínu jarních prázdnin v karlovarském kraji s pořádání 1. subregionálu. Díky tomu se obtížně koordinovaly práce na opravě naší hlavní antény 4x10 el. DK7ZB. Výhodou letošní mírné zimy bylo to, že se na naše závodní stanoviště dalo celou zimu dojet autem. Toho jsme několikrát využili (OK1VKQ, OK1UBO, OK1PRI a OK1GP) při návštěvách Blatenského vrchu v rámci příprav na 1. subregionál. Původním záměrem byla nejen výměna kabeláže k 4x10 el., ale i nastavení antén čtyřčete na nižší PSV. To se naneštěstí nepovedlo, protože na experimentování nebyl dostatek času a ani počasí nám příliš nepřálo.
Letos byly přípravy na začátek sezóny poněkud hektické díky kolizi termínu jarních prázdnin v karlovarském kraji s pořádání 1. subregionálu. Díky tomu se obtížně koordinovaly práce na opravě naší hlavní antény 4x10 el. DK7ZB. Výhodou letošní mírné zimy bylo to, že se na naše závodní stanoviště dalo celou zimu dojet autem. Toho jsme několikrát využili (OK1VKQ, OK1UBO, OK1PRI a OK1GP) při návštěvách Blatenského vrchu v rámci příprav na 1. subregionál. Původním záměrem byla nejen výměna kabeláže k 4x10 el., ale i nastavení antén čtyřčete na nižší PSV. To se naneštěstí nepovedlo, protože na experimentování nebyl dostatek času a ani počasí nám příliš nepřálo.
V pátek ráno jsme ([Vašek OK1VKQ](http://hamqth.com/ok1vkq) a [Jirka OK1UBO](http://hamqth.com/ok1ubo)) dorazili na kopec a po celodenní dřině se nám podařilo zprovoznit anténní systém 4x10 el. Večer zbyl čas na ověření jeho vlastností poslechem majáků. Přestože antény nebyly vysunuty do plné výše stožáru, byli jsme schopni zaslechnout maják [PI7CIS](http://www.pa0c.nl/Pi7cis/pi7cis_vhf_beacon.htm) a detekovat o něco slabší maják [ON0VHF](http://www.qrz.com/db/ON0VHF). Při otočení na sever jsme zaznamenali silný signál (S3) majáku [OZ7IGI](http://rudius.net/oz7igy/). Na jihu jsme byli schopni zaslechnout maják [OK0EB](http://ok1hh.sweb.cz/bcn.htm) i s jeho 7 mW výkonu.
V pátek ráno jsme ([Vašek OK1VKQ](http://hamqth.com/ok1vkq) a [Jirka OK1UBO](http://hamqth.com/ok1ubo)) dorazili na kopec a po celodenní dřině se nám podařilo zprovoznit anténní systém 4x10 el. Večer zbyl čas na ověření jeho vlastností poslechem majáků. Přestože antény nebyly vysunuty do plné výše stožáru, byli jsme schopni zaslechnout maják [PI7CIS](http://www.pa0c.nl/Pi7cis/pi7cis_vhf_beacon.htm) a detekovat o něco slabší maják [ON0VHF](http://www.qrz.com/db/ON0VHF). Při otočení na sever jsme zaznamenali silný signál (S3) majáku [OZ7IGI](http://rudius.net/oz7igy/). Na jihu jsme byli schopni zaslechnout maják [OK0EB](http://ok1hh.sweb.cz/bcn.htm) i s jeho 7 mW výkonu.
V sobotu jsme za přispění [Mirka OK7KM](http://ok7km.nagano.cz), [Michala OK1WMR](http://ok1wmr.radioklub.cz) a [Vládi OK1FIK](http://hamqth.com/ok1fik), kteří postupně dorazili během dopoledne, pokračovali sestavením dvojčete 18 el. M2 a osazením dvou fixních antén na věž rozhledny. S přípravami jsme skončili chvíli po začátku závodu, a tak jsme se plni nadšení vrhli na vyzkoušení všech anténních systémů. Ale jaké bylo naše zklamání, když jsme zjistili, že dvojče M2 je totálně hluché. Nuže co se dá dělat, všechno zpátky; na stromy, nebo spíše na stožár. Ten musel jít dolů, výměna LNA, kontrolní poslech a …. nic. Výměna koaxiální propojky před LNA, výměna RX koaxu, kontrola anténního relé a stále nic. Cenné desítky minut závodu plynuly a my jsme stále nevysílali. No, nakonec jsme samozřejmě závadu našli – byl to mizerně zaletovaný konektor na RX kabelu, který se při manipulaci uvolnil.
V sobotu jsme za přispění [Mirka OK7KM](http://ok7km.nagano.cz), [Michala OK1WMR](http://ok1wmr.radioklub.cz) a [Vládi OK1FIK](http://hamqth.com/ok1fik), kteří postupně dorazili během dopoledne, pokračovali sestavením dvojčete 18 el. M2 a osazením dvou fixních antén na věž rozhledny. S přípravami jsme skončili chvíli po začátku závodu, a tak jsme se plni nadšení vrhli na vyzkoušení všech anténních systémů. Ale jaké bylo naše zklamání, když jsme zjistili, že dvojče M2 je totálně hluché. Nuže co se dá dělat, všechno zpátky; na stromy, nebo spíše na stožár. Ten musel jít dolů, výměna LNA, kontrolní poslech a …. nic. Výměna koaxiální propojky před LNA, výměna RX koaxu, kontrola anténního relé a stále nic. Cenné desítky minut závodu plynuly a my jsme stále nevysílali. No, nakonec jsme samozřejmě závadu našli – byl to mizerně zaletovaný konektor na RX kabelu, který se při manipulaci uvolnil.