Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Register
Primary navigation
Search or go to…
Project
content
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Model registry
Operate
Environments
Monitor
Incidents
Service Desk
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
David Gerner
content
Commits
7306400a
Commit
7306400a
authored
13 years ago
by
Michal Rybka
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Přidán článek AVR - LED panel - #3 Program
(Autoexportován z Joomly)
parent
be0f19f2
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
articles/2011/avr-led-panel-3-program.md
+116
-0
116 additions, 0 deletions
articles/2011/avr-led-panel-3-program.md
with
116 additions
and
0 deletions
articles/2011/avr-led-panel-3-program.md
0 → 100644
+
116
−
0
View file @
7306400a
+++
title = "AVR - LED panel - #3 Program"
perex_e = "
Kompatibilní zapojení: LED panel s ATmega8
Ke stažení: LED_003.c == LED_003.pdf == LED_003.htm
.
.
"
tags = ["Článek"]
+++
Kompatibilní zapojení: LED panel s ATmega8
Ke stažení: LED_003.c == LED_003.pdf == LED_003.htm
.
.
* * *
<title>
Untitled
</title>
<meta
http-equiv=
"Content-Type"
content=
"text/html; charset=UTF-8"
>
<meta
name=
"generator"
content=
"SynEdit HTML exporter"
>
<style
type=
"text/css"
>
&
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
lt
;
!-- body { color: #000000; background-color: #FFFFFF; } .cpp1-assembler { } .cpp1-brackets { } .cpp1-comment { color: #008000; font-style: italic; } .cpp1-float { color: #000080; } .cpp1-hexadecimal { color: #000080; } .cpp1-character { } .cpp1-identifier { } .cpp1-illegalchar { } .cpp1-number { color: #000080; } .cpp1-octal { color: #0000FF; } .cpp1-preprocessor { } .cpp1-reservedword { font-weight: bold; } .cpp1-space { color: #008080; } .cpp1-string { color: #800000; } .cpp1-symbol { } --
&
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
amp
;
gt
;
</style>
```
/*
V minulém programu se nám podařilo rozblikat řadu LED diod pomocí cyklu,
čekání a dvou konstant (STAV1 a STAV2) které nám určovaly, jaké ledky mají
svítit. Problém je v tom, že po napsání první konstanty musíme vytvořit tu
druhou přesně opačně (kde byly jedničky, budou nuly, a naopak), protože jinak
by nám některé ledky buďto vůbec nesvítily, nebo by svítily stále. Nyní se
proto pokusíme vytvořit podobný program jako minule, který ale bude potřebovat
nadefinovat pouze jeden stav a druhý si vypočte sám.
K tomuto účelu se přesně hodí takzvaný bitový komplement. bitový komplement je
operace, při níž se z jedniček stanou nuly, a naopak.
*/
/*
Teď ještě vědět, jak takovou operaci zapsat.
Na tomto místě se hodí uvést tabulku operátorů jazyka C, mezi které patří
i náš bitový komplement.
*/
/*
Operátory v C:
+ sčítání
- odčítání
* násobení
/ dělení
% modulus (zbytek po celočíselném dělení)
++ inkrementace (zvětšení o 1)
-- dekrementace (zmenšení o 1)
= přiřazení
== porovnání ( if(A==B)...
~ bitový komplement ( 0b11110000 -> 0b00001111)
! not
!= není rovno
< menší než
> větší než
<= menší nebo rovno
>= větší nebo rovno
& bitové AND (také adresa proměnné)
&& logické AND
| bitové OR
|| logické OR
^ bitové exclusive OR
? podmínkový operátor
<< bitový posun doleva (A = B << 2 posun bitů o dvě místa doleva,
zprava doplňuje nuly)
>> bitový posun doprava
+= A += B totéž co A = A + B
-= A -= B totéž co A = A - B
/= podobně...
%=
&=
*=
^=
|=
>>=
<<=
*/
/*
Nyní se tedy pokusíme napsat program:
*/
#define F_CPU 1000000UL // 1 MHz (základní frekvence)
#include <avr/io.h> //Knihovna vstupů a výstupů (PORT, DDR)
#include <util/delay.h> //Knihovna čekacích funkcí
#define CEKANI 500 //kolik milisekund budou ledky svítit
#define STAV1 0b01010101//které ledky se budou střídat
int main (void)
{
DDRB = 0b11111111;
PORTB= STAV1;
for(;;)
{
PORTB=~PORTB; //Zapíšeme na portB bitový komplement původní hodnoty
//Vyměníme ledky - ty které svítily zhasnou, a naopak
_delay_ms (CEKANI); //Čekání
}
}
/*
Pozorní si jistě všimli, že se konstrukce programu zjednodušila.
Po nahrání programu do přípravku "ATmega8 - LED panel" budou střídavě blikat
LED diody tak, jak je to definováno v konstantě STAV1, rychlostí určenou
v konstantě CEKANI. Tyto konstanty lze libovolně měnit...
*/
//Pro radioklub OK1KVK naspal Vašek Král
```
\ No newline at end of file
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment