Auto je postavené na stavebnicovém podvozku, který obsahuje, mimo jiné, také servo k zatáčení a stejnosměrný motor. Většina součástek je umístěna na plošném spoji,
vyrobeném na zakázku firmou [JLCPCB](https://jlcpcb.com/). Jako zdroj slouží 3 sériově zapojené lithium-iontové akumulátory s kapacitou 2,9Ah, s napětím zhruba mezi
vyrobeném na zakázku firmou [JLCPCB](https://jlcpcb.com/). Jako zdroj slouží 3 sériově zapojené lithium-iontové akumulátory s kapacitou 2,9Ah, a s celkovým napětím zhruba mezi
11,1V a 12,6V. DC motor je napájený přímo z této větve, zatímco ostatní součásti napájí stabilizátor LM2678-S pěti volty.
Schéma a plošný spoj byly navrženy v programu [Eagle](https://www.autodesk.com/products/eagle/overview). Deska je principiálně založena na
[Arduinu MEGA](https://store.arduino.cc/mega-2560-r3)(na něm také probíhal vývoj prototypu), nýbrž se liší jednotlivými součástkami a samozřejmě jejich rozložením.
Ovládání sestává z joysticku, který umožnuje pohyb do všech světových stran, desky Arduino NANO, radiového modulu a akumulátoru. Bylo vyrobeno v domácích podmínkác,
Ovládání sestává z joysticku, který umožnuje pohyb do všech světových stran, desky Arduino NANO, radiového modulu a akumulátoru. Bylo vyrobeno v domácích podmínkách,
za pomoci základního nářadí a mikropáječky.
Programy byl vytvořeny v Arduino IDE a jsou určeny ke kompilaci Arduino kompilátorem. V programech jsou použity různé open-source knihovny,
...
...
@@ -23,7 +23,7 @@ Datasheety k jednotlivým součástkám jsou dostupné v tomto repozitáři ve s
* senzor teploty a tlaku (BMP280)
* stabilizátor napětí (LM2678S-5.0)
* radiový modul (RFM69HW)
* OLED displej 128x32
* OLED displej 128x32px
* stejnosměrný motor 12V
* servo (MG996R)
* ultrazvukový senzor (hc-sr04)
...
...
@@ -40,9 +40,9 @@ Datasheety k jednotlivým součástkám jsou dostupné v tomto repozitáři ve s
* jízda dopředu a dozadu, zatáčení
* 5 rychlostních stupňů dopředu i dozadu
* 5 stupňů zatáčení doprava i doleva
* detekce překážky a včasné zastavení, případně dostatečné zpomalení;auto odmítne jízdu dopředu, dokud překážka není v dostatečné vzdálenosti
* detekce nebezpečně vysoké/nízké teploty, při které by mohlo dojít k poškození akumulátorů; v takovém případě odmítne jízdu
* detekce slabého signálu či vypnutí ovládání; v takovém případě zastaví a vyčká na signál
* detekce překážky a včasné zastavení, případně dostatečné zpomalení;auto odmítne jízdu dopředu, dokud překážka není v dostatečné vzdálenosti
* detekce nebezpečně vysoké/nízké teploty, při které by mohlo dojít k poškození akumulátorů; v takovém případě auto odmítne jízdu
* detekce slabého signálu či vypnutí ovládání; auto v takovém případě zastaví a vyčká na signál
* zobrazování důležitých informací, případně varování, na displeji
## do budoucna
...
...
@@ -65,7 +65,7 @@ V plánu je implementovat:
* v zadní části auta, zespodu na desce, je umístěn přepínač bezpečného režimu; poloha A = vypnuto, B = zapnuto
* bezpečný režim aktivuje detekci překážek a nastaví omezovač rychlosti (max = rychlost 2)
* akumulátory se nabíjí externě, ovládací modul je třeba k výměně akumulátoru vyjmout z krabičky
* je povoleno používat pouze stejné akumulátory (kapacita, napětí)
* je povoleno používat pouze stejné akumulátory (typ, kapacita, napětí)